Levý banner
Pravý banner
MENU
0 0
Nakupte ještě za 500
a dopravu máte ZDARMA.
Kategorie

Kouzlo světla v obchodě, přilákejte zákazníky

Aktuality a oznámení

Lucie

Jak může světlo pomoci k růstu tržeb? Zářivé a jasné osvětlení propůjčí prodejně svěží atmosféru, kdy vynikne kvalita masa, a ovoce i zelenina bude vypadat svěže a čerstvě tak, že zákazníci nebudou moci odolat. Jak toho docílit poradíme v následujícím článku.

LED osvětlení především

LED Svítidla ukazují vaše zboží v nejlepším světle, předvádějí jasné barvy a textury, takže skoro vnímáte, jak dokonale chutnají. Nejen že osvětlení vybízí zákazníky k nákupu, jasná viditelnost také
posiluje celkový zážitek z prodejny. Energeticky účinné světelné zdroje LED rovněž pomáhají životnímu prostředí a zrychlují návratnost investic.
 
 
 
Fakt, že pro efektivní nasvícení úseků s čerstvými potravinami je třeba jiné spektrum světla, nestačí. Barvu světla (teplotu chromatičnosti světla) je nutné přizpůsobit vystavenému sortimentu zboží. Je těžké si představit čerstvé maso pod teple bílým světlem – maso působí staře a nevábně. 
 
Pro zákazníka je takto osvětlené zboží takřka neprodejné. Na základě pokusů se spektrálním složením světla a následným vyhodnocením chování zákazníků bylo vyvinuto optimální spektrum pro jednotlivédruhy čerstvých potravin. Vznikl pojem akcentní osvětlení čerstvých potravin, neboli zvýrazňující osvětlení čerstvých potravin.
 

Zářivky umí pomoci

Pro malé prodejny, ale i výstavní vitríny a pultíky jsou ideální LED zářivky vyráběné v různých délkách i wattážích. Takové zářivky mají různé typy barev světla, kdy tepleji zářivé a spíše červené vyhovují
osvětlení masa a masných výrobků, a ty s bílým světlem pak ovoci a zelenině. Ostatně zářivková svítidla a zářivky jsou využívány všude tam, kde je kladen velký důraz na investici do osvětlení nebo ve větších prodejnách, kde je obvykle intenzita osvětlení ovlivněna zejména požadavkem, dostatečného osvětlení. 
Přesto zářivková světla není radno podceňovat, ani zatracovat, svou službu plní bravurně.
 
 
 
 

Jak na osvětlení luxusního zboží?

Správná kombinace barev a intenzity světla, vhodně nastavený směr svítidla, které si hraje se stíny a kontrasty, dokáže skvěle upoutat náležitou pozornost.
Právě nasvícená výloha a vstup do prodejny je prvním komunikačním prostředkem mezi zákazníkem a prodávajícím. Dokáže upoutat pozornost kolemjdoucích, ale také vzbudit nesprávný dojem.
Zásadní roli hraje výběr teploty barev vybraného osvětlení. Tu určujte vždy podle toho, jaký produkt prodáváte.  V případě, že se váš obchod zaměřuje na prodej oblečení nebo šperků, volte raději chladnější bílé světlo, které dodá zboží luxusní vzhled.
 
 
 
 
Svítidlo je vždy potřeba namířit tak, aby zákazník dobře viděl přesně to, co potřebuje. V případě výlohy světlo umístěte blízko ke sklu se sklonem do obchodu. Ideálními pomocníky jsou v tomto případě bodová svítidla, ať už zapuštěná, nebo v podobě směrovatelných bodových světel. Také zkušební kabinka je jednou z nejdůležitějších částí obchodu, která by měla být extrémně dobře osvětlená. Zde se zákazník rozhoduje, zda si zkoušený módní kousek skutečně zakoupí nebo ne. Vhodné nasvícení v kabince dokáže skrýt nedokonalosti produktu, zdůraznit kvalitu a barvu materiálů i dobře padnoucí střih. Plně osvětlená kabinka bez nadbytečných stínů, je proto žádoucí.
 
 
 
U šperků jsou naopak potřebná světla bodová se sklony, vytvářející potřebné iluze a odlesky, tak aby šperk, nebo kámen či brus vypadal honosněji a dokázal prodat svou ušlechtilost a krásu. Zde jsou především
potřebná svítidla, třeba s menším výkonem, ale cíleně nakloněná a ve větším počtu.
 
Zákazníci se při rozhodování, zda si produkt koupí nebo ne, často řídí téměř výhradně emocemi.
Pomozte jim díky kvalitnímu osvětlení výlohy, prodejny i zkušební kabinky získat ze svého nákupu dobrý dojem a získejte spokojené zákazníky, kteří se k vám budou rádi vracet.

 

 

 

Autor článku:

Lucie
Lucie Marketingový specialista

Lucie je specialistkou marketingu se zájmem o interiérové osvětlení. Pravidelně pro vás chystá články se zaměřením na osvětlení interiéru, nové trendy a především tipy, jak na to, aby byl váš domov útulný a zároveň krásně osvětlený.

Zeptejte se na cokoliv

Pavlína

Poradím s výběrem i technickými zádrhely.

515 555 112(Po-Pá, 7-18:00 hod.)

Zeptejte se
 
 

Copyright © 1994 – 2024 Donoci, s.r.o. Všechna práva vyhrazena. Info o zpracování osobních údajů. i